Tuesday 3 March 2015

Malas nak belajor, Tak suka nak belajor

Assalamualaikum. Ibu ayah bagi nama Nur Natasya Nadhirah, tapi bila dah sampai dekat sekolah macam macam nama aku dapat, Nadh lah, Tasya lah dan yang paling melekat sampai sekarang Doraemon. Aku tak tahu kenapa, mungkin badan aku bulat macam doraemon kot hahahaha. Tapi tak apa, aku tak kisah pun orang nak panggil aku apa asalkan aku bahagia. Nak cakap aku orang Melaka tak boleh sangat, sebab aku lahir je Melaka lepastu membesor dekat Ampang. 18 tahun jugak lah aku hidup dekat Ampang ni. Bila nak dibuatkan cerita sebelum aku masuk Uitm Segamat ni, aku kerja selama 11 bulan. Lagi berapa hari nak daftar kat sini baru aku berhenti. Aku tak suka belajar dan malas nak belajar, nak cakap result SPM teruk tu boleh tahan lah sebab dapat 5a je, lepastu B dah kena sailang dengan orang lain, terus dapat 3c. Aku bersyukur jugak lah, sebab parents aku tak percaya yang aku boleh dapat keputusan macam tu sebab aku bukan jenis yang belajar. Aku aktif sukan, suka tidur and akan belajar bila esok nak exam, bila ada homework tapi tu pun kekadang je lah hehe. Kat sini dah nampak dah yang aku bukan jenis yang nak belajar. Banyak jugak tawaran yang aku dapat tapi aku tak terima, aku dapat Politeknik Sabak Bernam aku tak pergi, aku dapat KPTM aku tak pergi, aku dapat UiTM Seri Iskandar untuk Pra Dip pun aku tak pergi. Ibu aku punya lah bising, sebab aku tak dapat masuk masa sem pertama tu. Macam macam dia cakap tapi aku steady kan diri macam ayah aku. Ayah aku tak kisah pun aku nak belajar ke nak kerja. Dia kata kalau takda rezeki nak buat macam mana kan. Aku sokong apa yang ayah aku kata tapi ibu still suruh aku belajar. So, dengan berat hati yang memikirkan perasaan ibu yang nak sangat aku belajar ni aku terpaksa lah gagahkan diri jugak.Masa hari nak daftar jadi student UiTM Segamat ni, aku malas sangat. Kalau boleh nak pergi satu jam sebelum kena berkumpul haha punya lah malas aku nak masuk sini. Dah lah masa tu sakit mata teruk, dah rasa macam mata "rashinggan", tak kisah lah ayat dia betul ke tak asalkan ada bunyi hahahaha. Tapi masa dalam perjalanan ke sini, teruk jugak lah aku muntah. Banyak kali jugak berhenti.Bila dah sampai sini, aku daftar dah amik barang letak dalam bilik, lepastu pergi makan dkt Nr. Masa parents semua hantar nak pergi berkumpul aku dah rasa sebak sebab aku memang tak pernah berpisah dengan keluarga aku. Pergi kem kat sekolah pun tak pernah, cuma last form5 je aku pergi tu pun sebab member paksa. Menangis jugak lah aku tapi bila dah jumpa kawan kat sini terubat lah sikit. Walau macam mana pun, aku still homesick rindu kan family yang jauh beribu batu tu huhuhu. Hari hari hati ni teriak nak balik sana, tapi apakan daya aku kena teruskan jugak. Kena kuatkan diri jugak untuk masa hadapan.

No comments:

Post a Comment