Tuesday 3 March 2015

Salam Perkenalan dari MDS

Emmm nak dijadikan cerita, kat sini aku mula hidup dengan MDS. Mula kenal kawan kawan dari MDS, nak tahu tempat belajar semua dari MDS. Aku memang jenis yang cepat bergaul dan peramah, so senang lah sikit nak cari kawan. Jumpa jugak lah 3 orang cinggey yang kekal kawan sampai sekarang macam Ira, Pein and Suzie. Boleh dikatakan dorang ni satu kepala dengan aku lah sebab dorang ni punya perangai pun gila gila macam aku, masuk air. Asyik nak gelak je bila dengan dorang. Lepastu masa MDS, aku kena bangun pukul 3.30 pagi, tidur pukul 1. Setiap hari macam tu, kekadang mengeluh jugak lah, tipu lah kalau takda rasa penat dalam diri en cuma tulah aku nak cakap kena gagahkan diri ni jugak demi masa depan sendiri. Pepagi dah kena berkumpul dekat Masjid Al-Syakirin, bagi yang tak boleh solat tu ok lah seronok sebab boleh tidur sekejap sementara orang lain solat. Lepastu pergi lah DST untuk buat aktiviti seterusnya. Dalam perjalanan tu kami kena jalan laju, memang taknak ada gap dengan orang depan sampai kena jerit kalau ada yang jalan lenggang mak inang hahaha. Tapi ni semua untuk kepentingan kita jugak, kena tepati masa, nak hidupkan diri kita untuk berdisiplin. Mana tak nya, nak makan pun hanya ada masa 3 minit hahaha. MDS megajar aku banyak benda, kat sini pun jumpa akak abang PM yang sangat terboek! Mula mula bila cakap pasal MDS aku takut sebab member aku yang kat Pinang sampai kena ragging. At last aku bersyukur jugak lah sebab kat sini takda macam tu. Seronok sampai boleh ada sesi karaoke dengan PM semua. Mula dapat kawan dari MDS, bertegur berseronok macam dah kenal setahun hahaha tapi nak cakap yang MDS UiTM Segamat terboek!!

No comments:

Post a Comment